lördag 22 oktober 2016

tiderna förändras och vi med dem

Gårdagens restaurang och middags-sällskap.

Jag har försökt några gånger fotografera mat, men det lyckas aldrig. Så nu, då jag hade sådant sällskap som inte förstod att undanbe sig att bli publicerade på blogg eller facebook, så blev det en del av sällskapet som fick posera. De var faktiskt två, som tydligen var vana att få sig något gott där.

Ibland är det gott med gammaldags, från den tiden jag var ung, hamburgare och franskisar. Men kiosken hade bytt ägare, så riktigt som förr var det nog inte mera.

Undrar om jag gjorde mig skyldig till något brott då jag matade dem med brödbitar? Men jag vill försvara mig med att jag inte kastade mera än de åt opp.

2 kommentarer:

  1. Tå du ha så fina bilder! Härliga färger... som den där "på tal om... gator av guld" moss-bilden. Så vackert!! Man blir frestad att måla igen... även om det inte skulle lyckas... och fina ställen har ni varit på, var finns en sån restaurang? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Restaurangen heter väl VW Golf (ingen betald reklam!) och på bilden befinner den sig nedanför Strandhotellet/fängelset i Vasa. (Påminner om en gång då jag tog paus där och andades och började se att vid ett fönster på fängelset, där flög trutar hela tiden och hämtade något, där inne fanns någon som matade fåglarna! :) )

      Radera