onsdag 12 oktober 2016

framåt eller bakåt

Idag blir det andras bilder (klick). Sådana bilder togs inte då det begav sig för oss, men visst ser det kul ut. Lite glad blir man ju nog.

Via fb såg jag att en adresspåskrivning är på gång. Här (klick) finns en länk. 

Och visst skrev jag på. Särskilt om man ser på vad texten på finska säger och vad texten på svenska säger på sidan. Så vitt jag förstår borde de säga samma sak, men....? Och det är väl resultatet sen då/om vi måste till Seinäjoki och förklara våra symtom på ett främmande språk, de är ju ibland svåra att förklara också på eget modersmål, för att överhuvudtaget bli förstådd. För att inte tala om vad man får för svar sen på finska, som givetvis då ska översättas - undrar hur länge det tar? Finns det tillräckligt med översättare?

Själv har jag i kväll grävt ner mitt pund. Kanske det blev ca 10€.

Jag hoppas att det till våren sen ska komma något gott eller åtminstone fint av det. Hoppas kan man ju alltid.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar