söndag 16 oktober 2016

om sanningen ska fram

Går det en stig där? Fast jag tror man borde kunna gå på vattnet i så fall...
Bland dagens ord fanns många texter att välja mellan. Jag fastnade på "sanningens bälte" idag. Ef. 6:10-18.

Kom mig via fb att läsa Anna-Lena Laurens krönika i Hbl. Kände lite igen mig där i början, världen börjar se konstig ut - åtminstone då man läser tidningarna. Och framtiden hon beskriver är inte så ljus... (Tydligen måste man vara inloggad på antingen google eller fb för att se den, sorry. Det märkte ju inte jag eftersom jag var inloggad. Konstig värld vi lever i, joo...)

Och ja, vad är sanning? Beror det bara på vem som talar/skriver?

Och vilken är sanningen sedan då man inte kan googla och kolla upp (andras åsikter), då/om internätet slocknar? Var står vi då?

"Hämta nu styrka hos Herren, av hans oerhörda kraft. Ta på er Guds rustning, så att ni kan hålla stånd mot djävulens lömska angrepp."

...och kampen är inte mot kött och blod...

Sen, också via fb, kom jag att läsa Tomas Sjödins krönika i GP. Ibland blir det mörkt, men det ljusnar så småningom. 

 Jesus sa: "Jag är vägen, sanningen och livet. Ingen kommer till Fadern utom genom mig."


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar