onsdag 19 oktober 2016

att vakna med en sång

"Faster Anna, moster Fia, jag slår vad om en tia att Jesus lever idag. Han gör likadana under som han gjorde då och han säger be så ska ni få."

Jag tänkte att jag skulle lägga opp versraden hit, så kanske den fastnar här. Det är ju inget fel med den, men på nåt vis skulle jag gärna vakna upp med en annan sång i huvudet åtmistone ibland.

Faster Anna hette Anna-faster hos oss, Fia var också Fia-faster inte moster. Jag påminns om henne varje gång jag lägger eld i vedspisen. Det kan man inte göra utan att bli svart om fingrarna - eller åtminstone inte jag, och inte hon heller då på den tiden, efter vad det verkade.  Släktfel?

Själv är jag också faster till ett antal brorsbarn. Vad betyder det egentligen? Borde jag vara på ett visst sätt? Vad är arbetsbeskrivningen för en faster - eller för den delen moster, det är jag också?

Sången finns på någon gammal kassett som finns i vår låda sedan gammalt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar