fredag 6 september 2019

paus?

Först av allt: Bilden är absolut inte reklam för någonting! Varken det ena eller det andra.

Det var slut på körsbärssäsongen och jag plockade ner de blåa banden, eller skulle plocka ner. Jag hade satt några på plommonträdet också. Jag vet inte om fåglar el.dyl. alls bryr sig om plommon, det är första året vi fått något på dem, men för säkerhets skull tänkte jag.

Den här remsan lämnade lite längre då nyckelpigan hade satt sig så tryggt på den.

Vän av miljön skulle kanske tänka att det skulle ha varit en välgärning att flytta på nyckelpigan bort från plasten, miljöbov av stor rang idag. Men vem är jag att säga vad som är bra för nyckelpigan eller inte, hon hade själv valt att placera sig där.

Få se hur länge bandet hänger i trädet....?

Annars börjar det vara dags för höstgöromålen. Plocka in allt som har flyttat ut. Försökte mig på att frisera kinarosen så hon skulle rymmas in igen. Många knoppar som jag ju inte nänns ta bort, få se hur det går.

Men på min lediga dag pockar soffan också på min uppmärksamhet....

Läste någonstans frågeställningen: Ska man alltid göra sitt bästa? Nästa fråga blir då: Vad är mitt bästa? Jag tänker att det viktiga skulle vara att lära sig lyssna till sin egen kropp, vad behöver den just nu. Just pauser är viktiga - också pauser från pauser.

Följande fråga blir ju då: Får man vara så egoistisk så man bara tänker på sig själv?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar