söndag 12 januari 2020

focus

Dagens text (Joh. 1:29–34): 

Nästa dag såg Johannes Jesus komma, och han sade: ”Där är Guds lamm som tar bort världens synd. Det är om honom jag har sagt: Efter mig kommer en som går före mig, ty han fanns före mig. Jag kände honom inte, men för att han skall bli sedd av Israel har jag kommit och döper med vatten.” Och Johannes vittnade och sade: ”Jag har sett Anden komma ner från himlen som en duva och stanna över honom. Jag kände honom inte, men han som sände mig att döpa med vatten sade till mig: ’Den som du ser Anden komma ner och stanna över, han är den som döper med helig ande.’ Jag har sett det, och jag har vittnat om att han är Guds utvalde.”

Texten talar för sig själv, tycker jag. Min uppmärksamhet fästes på Johannes ord: Jag kände honom inte, i imperfekt.  - Han lever idag, man kan lära känna Honom/Jesus.

Det är det det hänger på, tänkte jag då jag såg avsnittet om religion i Utanför boxen från Arenan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar