fredag 10 januari 2020

smart?

oredigerad ängel
Jag har blivit smart, eller....?

Jag har läst -

- en Kalle Anka-pocket, köpt från loppis, som bl.a. handlade om skogens betydelse i klimatfrågan. Måste kolla, den var utgiven 1992! Walt Disney visste något redan då, som nu först är aktuellt i våra dagstidningar?

- Nils Ferlins Med många kulörta lyktor. Och ja - han kan skriva. Men att läsa dikterna som nattlektyr innan man somnar är inte att rekommendera, det är sådan knorr i skriverierna, så man vet inte riktigt vad man ska tänka - än mera vad man sen drömmer...

Sen har jag nu blivit med smarttelefon. Det är alltså telefonen som är smart. Frågan är om jag är smart nog att använda den? Meddela gärna om ni börjar få underliga meddelanden eller missade samtal! Ber så mycket om ursäkt i så fall.

Om kommunikationen blir bättre är ju sedan en annan fråga....

Kollade kameran i den och det gick ju bra att ta selfies (dem visar jag inte) och också att redigera dem. "Skönheten" kunde tydligen förbättras, nästan till oigenkännlighet. Ett knapptryck och hälften av alla rynkor borta, mörka ringar under ögonen borta osv.

Tidigare sade man att kameran aldrig ljuger, men bilden kan nog ljuga, fotografen väljer vad hen vill visa. Och särskilt porträtt på sociala medier, som oftast också är så att säga "förskönade"....

Men vad gör det med ens självbild om man i sociala medier ser sig själv som rynkfri, medan spegeln säger något helt annat. För all del speglar ljuger ju nog också...

- Någon har sagt något om att ett glatt leende är det bästa skönhetsmedlet...(tror jag, fast google vet inte om det - tydligen, - eller så minns jag fel...?)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar