lördag 25 januari 2020

dags?

Plötsligt häromdagen såg jag en bil på våran gård och några människor som med sågar i handen gick lös på våra träd och grannens.

Jag gjorde mig ärende ut och kollade, det var de som skulle hålla kvistar och träd borta från trådarna, de som ska ge oss kontakt med hela världen och den livsnödvändiga (?) elektriciteten. Bra så! De gick nog noga tillväga.

Tänkte kolla hur mycket de sågat ner idag (egentligen skulle jag hämta in lakanen som torkat ute, men jag blev lite nyfiken) och började lite flytta på kvistarna. Då såg jag det som syns på fotot. Såg lite konstigt ut där på ett ställe... Det som göms i snö - eller ris....

Morgondagens text (Joh. 4:39–42): 

Många samarier från den staden hade kommit till tro på Jesus genom kvinnans ord när hon försäkrade: ”Han har sagt mig allt som jag har gjort.” När samarierna kom till honom bad de honom stanna hos dem, och han stannade där två dagar. Många fler kom till tro genom hans egna ord, och de sade till kvinnan: ”Nu är det inte längre vad du har sagt som får oss att tro. Vi har själva hört honom och vet att han verkligen är världens frälsare.”

Det är fortsättningen på berättelsen från förra söndagen.  De fick lite höra om Jesus av kvinnan, men blev nyfikna själv och ville själv höra och konstatera fakta.

Jag tror ju nog att vi här i Finland inte kan skylla på att ingen har berättat om Jesus och vad han gjort, när den dagen kommer. Så mycket har nog berättats och talats om Honom att man kunde förvänta sig lite nyfikenhet.

Om än jag inte orkade städa bort allt ännu, så fick jag i alla fall kvistar att ta in i vas - visst börjar det bli dags för det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar