söndag 30 juni 2024

håll fast

Jag har ju lite haft som projekt, tydligen har jag såna ganska ofta, att använda opp de garner jag har och inte köpa nya förrän de är slut. (Går inte så bra)

Nu fick jag nys om via fb om en revstake och sån behövs om jag ska använda opp gamla varpgarner, som jag tydligen också samlat en hel del. Jag hade dessutom plats att sätta den på. Så vi får se vad det blir av det hela.... 

Söndagens andra läsningen-text, den ena: 

2 Tim. 3:14-17

Du däremot, håll fast vid det du har lärt dig och blivit övertygad om. Du vet av vilka du har lärt det, och du känner från barndomen de heliga Skrifterna som kan göra dig vis så att du blir frälst genom tron på Kristus Jesus.

Hela Skriften är utandad av Gud och nyttig till undervisning, tillrättavisning, upprättelse och fostran i rättfärdighet, så att gudsmänniskan blir fullt färdig, väl rustad för varje god gärning.(Folkbibeln)

Många nystan blev tomma. Ett var nystat på en gammal tidningssida från 29 maj 1984. Då var jag gravid med mitt första barn och hade nog ingen aning om vad det skulle betyda i mitt liv. Men Herren var med, det är min tro. Jag vill hålla fast att Han fortfarande är med. 

Den tiden var Waasko en vanlig matbutik i byarna, de som numera heter Sale.

Gudsmänniskan är ett märkligt ord. Är det människan så som Gud hade tänkt henne? Bibel2000 har översatt det till "den som tillhör Gud".

Kom mig att cykla förbi stället där jag för många år sedan hittade pyrola (klick), de blommade där i år igen. Det kändes som att träffa en gammal bekant. Alltid lika trevligt.




1 kommentar:

  1. Gillar bilden! Betyder att nåt nytt är på gång :). Detdär med att göra slut på gamla nystan... Man borde verkligen se till att man använder en del av en tidning där datum och årtal syns, när man nystar... Det är ju mycket mer intressant än ett tomt fakturakuvert, som jag brukar använda... Man borde tänka på den som gör slut på nystanet, att det ska vara nåt trevligt att läsa där :)! /ulla

    SvaraRadera