torsdag 11 augusti 2016

Maja

gammal bild
En till bok som jag hastigt måste läsa igenom var Anni Blomqvists Maja om Stormskärs-Maja. Den kom sig också sådär apropå till oss. Hastigt måste jag läsa, så jag skulle kunna lämna den och inte fundera på väder och vind på sjön och allt som kan hända ute till havs eller på någon holme utan möjligheter till kontakt hit eller dit. Jag är stor vän av sjön, men bara om jag själv och mina nära och kära också befinner sig på landbacken i säkerhet (?). Då är det nog fint att se på sjön.

Jag håller helt med dem som skrev: "Det bästa sättet att ta itu med körning i grov vatten är att undvika det."(klick)

Fast då fortsätter ju texten: Innan vi går på vattnet.... Och det skulle ju nog vara intressant att kunna, så där också sommartid...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar