söndag 12 mars 2017

fokus

Detta är dagens bild, alltså dagens eftersom jag lägger opp den idag. Annars är den från igår. Fotograferad genom fönstret. Det var något jag vill se.

Kameran ville inte heller se. Ser ni?

Jag tycker det tangerar dagens text (Mark 9:17-29), som handlar om då Jesus drev ut en ond ande.

Man talar inte så mycket om onda andar idag, så där allmänt (nog kanske i vissa kretsar). Vi kallar det nog något annat.

Eller är det så att vi inte vill fokusera på dem, så, liksom kameran, fokuserar vi på annat runt omkring och ser inte det som får kvistarna att röra på sig i trädet. (Syns ju inte på stillbilden nu, men jag såg det då jag fotograferade.)

Bäst är det ju nog att fokusera på Jesus och det han kan göra. Eller säga som fadern i texten: Jag tror. Hjälp min otro?

Jesus är den samma igår, idag och alla dagar. (Man kan ju kolla här (klick) om man vill se gudstjänster från 70-talet, vad är det som har ändrat?)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar