söndag 26 mars 2017

hörs det?

I huvudet på ett foster har jag inte läst. Men det finns tydligen en bok som heter så, den recenserades i Vbl idag.

Jag vill fortfarande kalla det barn, det som finns i en gravid kvinna.

Dagen av idag kallas Marie bebådelsedag.

I texten (Luk 1:39-45) finns bl.a. detta:
När mina öron hörde din hälsning sparkade barnet till i mig av fröjd. (Elisabets ord då Maria kom till henne)
Fanns det en kommunikation mellan fortren/barnen? Maria var gravid i ett tidigt skede, väntade Jesus, medan Elisabet, som bar på Johannes döparen, redan nog hade stor mage.

(Bilden vet jag inte hur jag ska få att korrelera med texten. Möjligen finns det ett dolt budskap där, då 'duken' är vävd av gamla kassettband, vad sades på dem?, och rester av poppana.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar