torsdag 19 augusti 2021

ange läget

Jag har inte sått solrosor i år. 

I fjol försökte jag med klent resultat, någon enstaka hann blomma. 

Men någon har nog sått solrosor i alla fall, för på rishögen, där vi samlar ris som sen ska brännas, har det kommit upp flera stammar och en som blommar. 

Jag har läst en bok: Angelägna budskap av Sven Reichmann. Huvudtankar från några apostoliska brev. 

Den var bra, borde absolut läsas flera gånger. 

Där i en passus i slutet kom också en rubrik: Antikrist - ett signalement. Då jag jämför texten i boken med de texter som florerar i mitt fb-flöde just angående de sista tiderna, talet 666 och Antikrist, så är boken nog att föredra. Klara utläggningar, inget flum, vad står det egentligen i Bibeln. Vad ska vi fokusera på.

Solrosen vet precis var solen är - fastän det regnar. Ditåt vänder hon sig, solen ska hon hålla sig till. 

Om vi håller oss till Jesus och håller kontakt med honom, så leder han oss på rätta vägar och visar hur vi ska vandra med honom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar