lördag 1 januari 2022

välsignad

Eftersom jag har semester passade jag på att ta min tredje spruta, jag räknade med att jag blir trött efteråt. 

Medan jag väntade tittade jag på tavlan som finns på bilden bredvid. 

Jag blir så glad av Evi Engströms tavlor, som finns på Oravais hvc. Här (klick) finns en annan också. 

Nyårsdagens första läsningen-text: 

4 Mos. 6:22-27  

Herren talade till Mose. Han sade: ”Säg till Aron och hans söner: När ni välsignar Israels barn ska ni säga till dem:  Herren välsigne dig och bevare dig. Herren låte sitt ansikte lysa över dig och vare dig nådig. Herren vände sitt ansikte till dig och give dig frid. Så ska de lägga mitt namn på Israels barn, och jag ska då välsigna dem.”(Folkbibeln)

Aron och hans söner var prästerna, de skulle tala ut välsignelse över folket. 

Det fanns en tid då jag oftare gick till gudstjänsten i kyrkan, ofta då just för att få välsignelsen i slutet av gudstjänsten. I Herrens händer är gott att vara. 

Välsignat gott nytt år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar