söndag 27 mars 2022

ett tecken


Det är ju nog lite för tidigt med påskris (alltså påsk-ris, inte pås-kris!). Men jag tyckte att vintern varat alltför länge, längtar efter vår och den kommer ju nog, men för att lättare tro tog jag in en björkkvist, för att se att det finns liv i de kala kvistarna. Börjar snart vara dags att ta in en ny, som kanske då kommer till påsken. 

Nu när jag såg på fotot ser jag en trasig rullgardin. Så nu försökte jag lappa det så det eventuellt skulle se lite prydligare ut, få se hur länge lappningen håller. Man blir blind för vissa defekter i huset. (Här finns en länk till  lappning som konst, boro.)

Dagens första läsningen-text

Jes. 7:10-14 

Herren talade till Ahas igen och sade:  "Be om ett tecken från Herren din Gud. Be om det nerifrån djupet eller uppifrån höjden." Men Ahas svarade: "Jag vill inte be om något, jag vill inte fresta Herren."

Då sade Jesaja: "Lyssna nu, ni av Davids hus. Räcker det inte att ni tröttar ut människor? Ska ni trötta ut min Gud också? Därför ska Herren själv ge er ett tecken: Se, jungfrun ska bli havande och föda en son, och hon ska ge honom namnet Immanuel. (Folkbibeln)

Hela kapitlet är intressant att läsa med tanke på vad som händer i Europa just nu.  

Immanuel = Gud med oss. Det är det viktigaste.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar