tisdag 12 april 2022

trönotisda

Förra veckan hörde jag en trana som ropade, någon dag tidigare hade jag sett något som såg ut som tranor i en svanhop på en åker långt från vägen. Samma vecka hade jag också sett tofsvipor vid vägkanten. De tror på våren.....

Tisdagens första läsningen-text: 

Jes. 52:13-15

Min tjänare skall ha framgång, han skall bli upphöjd, mäktig och ärad. Många förfärades över honom, så vanställt var hans yttre, så föga mänskligt hans utseende. Men nu får han många folk att häpna, och kungar förstummas inför honom, ty de ser något de aldrig hört talas om, bevittnar något de aldrig anat.

Om jag förstått det rätt är det en profetia om Jesus även detta. Han blev upphöjd på korset och sedan ur graven och upp till himlen. 

Tuppen på bilden fotograferade jag under en promenad utanför hälsocentralen, medan jag väntade på att det skulle bli min tur. 

Tycker det är lite konstigt att kyrktuppen står ovanpå korset....? Men det är nog tuppens natur att söka sig högt och ha överblick.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar