lördag 23 april 2022

därför

På bilden syns vårt äppelträd, ännu utan någon grönska, men kanske småningom. Bakom finns grannens cembratallar med mycket kottar och frön som jag förstått att fåglarna tycker om. Inte många frön blir till nya tallar. Och himlen där bakom. Vet inte alltid själv varför jag fotograferar det jag fotograferar.... 😋 Kanske för att det nuförtiden inte kostar något, eller....?

Morgondagens första läsningen-text: 

Jes. 43:10-12 

Ni är mina vittnen, säger Herren, och min tjänare som jag utvalt, för att ni ska känna mig och tro mig och förstå att Jag Är.

Före mig blev ingen Gud formad, efter mig ska ingen komma. Jag, jag är Herren. Förutom mig finns ingen frälsare.

Det är jag som har förutsagt och frälst och förkunnat, ingen främmande gud ibland er. Ni är mina vittnen, säger Herren, och jag är Gud. (Folkbibeln)

Och följande vers lyder: 

Jag Är, redan från första dagen. Ingen kan rädda ur min hand.  När jag vill göra något, vem kan då hindra det?
 
Här (klick) finns en fundering (krigsinlägg) som kanske passar in. 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar