lördag 16 april 2022

längtan

Fågelkvittret börjar nästan bli bedövande när man tidigt på morgonen hämtar tidningen. 

När jag i torsdags gick från bilparkeringen till jobbet hördes också mycket olika melodier i träd och buskar. 

Men på något sätt undrar jag om de inte kvittrar olika i stan och på landet, olika dialekter? Mera stadsbrus i stan....

Påsklördagens första läsningen-text: 

Job 19:25-27

Jag vet att min befriare lever
och till sist skall träda fram på jorden.
Här, med min kropp, vill jag skåda Gud,
ja, honom vill jag skåda,
jag vill se honom med egna ögon,
inte som en främling.
Jag förtärs av längtan.

Jobs bok i Bibeln är en av de äldsta skrifterna. Och han väntade på sin befriare.

Nu har han kommit, vår befriare, Jesus. Han gick ner i dödsriket och befriade fångar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar