söndag 14 januari 2024

i rätt tid

Jag fick också en hyacintgrupp till jul, tack för den. Men det syntes då bara grönt och det tog länge innan blommorna började slå ut. Men till trettondan hade de nog börjat sprida sin vällukt. (De har vad jag vet faktiskt fått vara ifred för katterna.)

Söndagens andra läsningen-text

Tit. 1:1–3

Från Paulus, Guds tjänare och Jesu Kristi apostel, sänd att föra Guds utvalda till tro och till kunskap om vår religions sanning, med dess hopp om evigt liv som Gud, som aldrig ljuger, har utlovat för oändligt länge sedan – när tiden var inne gjorde han sitt ord känt för alla genom den förkunnelse som har anförtrotts mig enligt Guds, vår frälsares, befallning.

En lång mening med mycket innehåll. 

Jag hade ärende till Välfärdsområdet och där kände jag mig som en V.I.P (Very Important Person). Jag fick gå före alla de som satt i väntrummet innan jag kom. Tydligen blir det så då man beställer tid till laboratoriet via nätet, man blir VIP och behöver inte köa. Kände mig nästan lite skyldig. 

Om jag förstått det rätt blir man VIP i Guds rike/utvald genom att ta emot Jesus som Herre i sitt liv, be att Han ska flytta in.

Ännu är nådens tid!

Ps.

Från Paulus, Guds tjänare och Jesu Kristi apostel, sänd att föra Guds utvalda till tro och insikt om den sanning som hör till gudsfruktan och ger hopp om evigt liv. Detta eviga liv har Gud, som inte kan ljuga, utlovat från evig tid. Och när tiden var inne uppenbarade han sitt ord genom den förkunnelse som anförtrotts mig på Guds, vår Frälsares, befallning.(Folkbibeln)

Folkbibeln fick det till tre meningar och talar inte om religion utan om den sanning som hör till gudsfruktan. Intressant!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar