söndag 7 januari 2024

klädd

Eftersom jag slarvat bort min mössa så blev det att i mellandagarna börja få till en ny. Det blev en dragspelsmössa, få se om jag trivs i den.

Söndagens andra läsningen-text

Gal. 3:23–29

Innan tron kom hölls vi under uppsikt, med lagen över oss, tills tron skulle uppenbaras. Så har alltså lagen varit vår övervakare tills Kristus kom, för att vi skulle göras rättfärdiga genom tron.

Men nu när tron är här har vi inte längre någon övervakare. Alla är ni nämligen genom tron Guds söner, i Kristus Jesus. Är ni döpta in i Kristus har ni också iklätt er Kristus. Nu är ingen längre jude eller grek, slav eller fri, man eller kvinna. Alla är ni ett i Kristus Jesus. Men om ni tillhör Kristus är ni också avkomlingar till Abraham och arvtagare enligt löftet.

Åtminstone var mössan bra att ha nu då vi haft -30° i flera dagar.  (Jag har inte varit mycket ute, bara mellan bilen och huset och då jag fyllt på mat åt fåglarna.) 

Mössan ser i alla fall bättre ut än de gamla noppiga luvorna jag använt under tiden jag stickat. Känner mig nog hemma i den. Tycker att det är en tantmössa, men jag är ju en tant också. 

Hur känns det att iklä sig Kristus?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar