söndag 4 december 2016

för sent, för sent skall syndaren vakna

Bland dagens texter fanns bl.a. denna:

gammal bild, men ändå...
Ge styrka åt kraftlösa armar,
stadga åt skälvande knän!
Säg till de förskrämda:
”Fatta mod, var inte rädda!
Se, er Gud är här,
hämnden kommer,
Guds vedergällning.
Han kommer själv för att rädda er.”
Då skall de blindas ögon öppnas
och de dövas öron höra.
Då skall den lame hoppa som en hjort
och den stumme brista ut i jubel.
Vatten bryter fram i öknen,
bäckar i ödemarken. (Jes. 35:3-6)

Det stod ingenting om minnet där, men jag hoppas ändå...

Jag hade tänkt mig till De vackraste julsångerna idag här på orten, men det var på kvällen och då det skulle ha varit dags så var jag djupt inne i något helt annat. Halv nie kom jag på att jag skulle ju dit idag...

Den andra texten för dagen blev i det sammanhanget lite - eller mycket mer allvarsam.

Här fanns en annan utläggning på dagens text.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar