torsdag 1 december 2016

öppet hus

Inte helt vackert, men det verkar ju fungera.

Jag hittade en gammal undulatbur, som började murkna i plasten/bottnen i vårt förråd. Och jag tänkte att det måste ju gå att använda till nåt innan den helt slängs. (Den har förresten varit hamsterbur emellan.)

De andra fågelmatarställena på vår gård är så små att de borde fyllas på så ofta, annars står de tomma och fåglarna har ingen mat.

Jag placerade fågelburen i buskaget så att det inte är helt lätt för katten att komma åt. Dessutom har jag ställt opp dörrarna på buren, så fåglarna har tre olika ställen att komma sig ut på, ifall katten vaktar det ena eller försöker ta sig in. Taket har jag plastat och beklätt med mossa. En enriskvist också lite som hinder för katten och dessutom skymmer det lite den fula plastbottnen.

 Men det ryms mycket frö i bottnen på buren.

"När Gud stänger en dörr, så öppnar han ett fönster." brukar man säga...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar