lördag 17 december 2016

rättvisa eller nåd?

Som ett led i ett sparprogram - eller försök till återbruk, det är förklaringen till fotot på förra årets julkort. Jag sparar dem alltid tills jag ska skriva nästa års julkort, för att lättare komma ihåg vem jag ska skicka åt. (Verkar alltid glömma någon ändå.) Sen hamnar de i spisen - tyvärr, de är ju fina!

Årets julkort är skickade, ännu i år, känns som om det kanske är något som så småningom lämnas bort...

Ni som skickade julkorten, kan ju ta åt er av julhälsningen tillbaka - ja, om ni läser alltså.

Själv tycker jag att det är roligt att få julkort. Så tack, ni som ännu skickar.

Som ett led i ett sparprogram blev jag själv också framplockad och fick veta att det blir mer ledighet efter nyår än jag trott. Fifty-fifty. Det låter väl rättvist. 😕(Andra blev helt utan.) Men rutinmänska som jag är, så blev det lite omtumlande i känslolivet.

Men Herren är densamme och han har tagit hand om oss förr, så ....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar