lördag 28 januari 2017

att skapa utrymme

Luft är bra. Mycket luft och frisk luft är bra för hälsan.

Jag hade fått ett presentkort då jag fyllde år. För att det inte skulle glömmas bort var jag och handlade häromdagen. Det var nog många år sedan jag besökt butiken i fråga. Jag försökte säga att det var ingen present utan åt mig själv, han behövde inte paketera in det så fint. Men nej, först i en låda, sen presentpapper och rosett utanpå och därtill ännu i en liten presentpåse med knytband. Det som hade rymts i en liten tändsticksask. Därtill hade jag ju fått presentkortet likaså i ett paket med rosett + i en likadan presentpåse.

Tydligen behöver smycket ifråga luft och utrymme runt sig, eller....?

Minns att förr i tiden så var paket från likadana butiker nog små. och det var spännande om man fick ett sånt litet paket. Det hände ju inte så ofta.

I söndagens text (Matt 14:22-33) fanns också mycket frisk luft, dessutom blåste det mot, då lärjungarna försökta komma sig över sjön med båt. Petrus bad om utrymme att komma till Jesus, som gick på vattnet och kom ifatt båten gåendes. Petrus fick lov och steg ur båten, försökte gå på vattnet han också, men fick ändå komma tillbaka i båten tillsammans med Jesus. Sen lugnade sig stormen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar