lördag 14 januari 2017

nu är glada julen slut, slut, slut

utejulgranen hade också fått lite makeup i morse
Lite försenad, men...
Idag åker julen ut. Igår var jag så trött efter jobb, simning och pizza ovanpå så då blev inget mera gjort.

Läste här (klick) ett långt inlägg om balsameringskonst och församlingsliv.

Eftersom jag nyligen fyllt jämna år och blev begåvad med bilder av gamla gummor, för att jag säkert ska komma ihåg hur gammal jag är  👵😏, började jag fundera - borde jag göra något åt det?

Masker alltså makeup har jag aldrig lärt mig. Så det kan jag inte göra. Håret kunde jag ju göra något åt, men också där har jag valt att inte gömma undan gråheten, utan försöka vänja mig vartefter det kommer. Minns ofta farmor då jag flätar min nattfläta. Borde jag börja med någon ordentligare frisyr kanske?

Tandraden behöver nog fixas, då en liten glugg uppenbarade sig igår, så på måndag blir det att ringa till tandläkaren. Tills dess får jag doppa knäckebrödet, men det är ju bara gott....

2 kommentarer:

  1. Ja, tanken har också svävat genom mitt huvud: borde jag göra nåt åt det här? När man fick ett presentkort till en "skönhetssalong" på valfri behandling/hud- och hårvårdsprodukter... På en middag nyligen såg jag en som fixat håret så nytt, så kort, så fin färg, och jag tyckte det såg så bra ut, så fräscht... men inte att jag själv skulle komma på tanken att jag borde... eller borde jag verkligen tänka så?... Det gäller kanske att låta saken bero till det känns som ett måste... Eller?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra att du frågade, kommentarerna fanns under en rubrik som jag inte alls förstod skulle innehålla sådana. Så då blir ju frågan om det hjälper att fixa utsidan då insidan inte riktigt förstår sig på dagens, det är inte så lätt att fixa insidan....? :P

      Radera