måndag 3 april 2017

körsbärsträdet blommar

Efter tankar om lakan kan man ju fortsätta med vårtäcken...

Har sökt, men inte funnit så många där ute än. Myror, jo, svanar och tranor. Vid fågelbordet hittade jag igår domherrar och -fruar en hel hop, jag fick t.o.m. fina fotografier av dem. Det brukar vara svårt, de verkar ana att man siktar på dem med något fast man är bakom fönster. Sen visade det sig att kamerans minneskort inte var isatt, det satt i datorn sedan sist jag laddat ner, så inga sådana bilder fanns...

Domherrarna brukar aldrig komma till fågelbrädet förrän mot våren fast de så ofta avbildas på julkorten.

Vårtecken här inne är att nu är julen ut. Det är den gräns jag har att till påsk ska allt jul ut. Det var då jag skulle ta bort julduken som jag hittade blommorna. Jag hade tagit in lärkträdkvistar och någon körsbärskvist för några dagar/en vecka sedan och nu så blommade körsbärskvisten. Smått - jag kunde lätt ha missat dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar