söndag 2 april 2017

öppen famn

ett foto från besöket på Tikanoja tidigare
Boken som nämns på fotot bredvid har jag inte läst, vet inte alls vad det är frågan om alltså. (Betyder kanske att jag inte borde säga något om det?)

Tycker i alla fall att den passar till dagens text:

Jag hade svar åt dem som inte frågade mig,
lät mig finnas av dem som inte sökte mig.
”Här är jag, här är jag!” sade jag
till ett folk som inte åkallade mitt namn.
Ständigt har jag räckt ut händerna
mot ett tredskande folk,
som vandrar den orätta vägen
och följer sina egna planer,
det folk som öppet kränker mig hela tiden. (Jes 65:1-3)

Försökte kolla upp lite Jeanna Oterdahl (på nätet) och hittade en psalm hon har skrivit, psb 327:
O du som ser, o du som vet
vart stackars väsens hemlighet,
som också vet, långt mer än jag,
mitt väsens natt och dag,
tag allt jag äger i din hand,
bränn slagget med din renhets brand,
och låt mig leva i ditt land,
min Fader och min Gud.
Här (klick) finns också tankar som lite tangerar.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar