torsdag 13 april 2017

påskglädje önskar jag er

Det här blev det påskpynt som blev av. Det är nästan mer än jag brukar ha, påsk pyntar jag inte särskilt mycket till. Grönt gräs och gärna gröna björkkvistar, fast i år blev det ju lärkträdskvistar.

Glad kom jag mej hem från skärtorsdagskvällsmässan. Prästen trodde på vad han predikade och det märktes. Dessutom började gudstjänsten med "Kom nära mig du mänskobarn, kom nära mig....", det var solosång. Men det kändes att det verkligen är så, Gud välkomnar oss nära sig, därför måste Jesus gå lidandets väg. Och eftersom han gick i döden för vår skull, får vi/kan vi komma nära Gud (utan att förintas).

Texten handlade om att Jesus tvättade lärjungarnas fötter. Att bli ren/skär - som i skärtorsdag.

1 kommentar:

  1. Tack för påskbudskapet! :) och glad påsk till er också! h. lillasyster

    SvaraRadera