söndag 11 mars 2018

ge mig tro


lätt att spåra och förstå sig på?
I dagens Vbl kunde man läsa att  en (1) varg har skjutits pga av att den kom för nära en mänska som ev. hade bråttom för att komma iväg på en resa. Det var polisens beslut att skjuta vargen. Bra så. Nu har det ju dessutom kommit snö, så det borde gå att spåra en annan varg, som också får skjutas, enligt dem som säger sig veta hur skjutandet ska skötas.

Att förstå sig på lagar och paragrafer angående jaktens vara eller icke vara och hur det ska utföras är inte det lättaste. Men nu har de en varg, så jag hoppas de tar reda på nu då om det är en varg eller en blandning eller hund eller vad det är.

Förritiden talades det mycket om änglavakt. Jag tror ju inte att det har minskat med änglar runt omkring oss sedan dess. Vi kanske bara inte märker dem så mycket, förstår oss på vad det är. Jag ber i alla fall om änglavakt för de småttingar och större folk också, som finns i de trakter där vargar också finns.  (vbl-länk) (vbl-länk som man måste vara inloggad för att se)

Ge mig tro....!


Jesus sade:
”Jag är livets bröd. Era fäder åt mannat i öknen och de dog. Men brödet som kommer ner från himlen är sådant att den som äter av det inte skall dö. Jag är det levande brödet, som har kommit ner från himlen. Den som äter av det brödet skall leva i evighet. Brödet jag skall ge är mitt kött, jag ger det för att världen skall leva.” ...

Här behövs mycket tro för att förstå....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar