torsdag 25 april 2019

tittut

Semestern - vintersemestern i sommarvärmen - går åt sig till småplock. Lite räfsande här och lite plockande där. Storverken lyser med sin frånvaro, men det är väl bra så. Flyttar saker lite hit och dit, men jag behöver ju inte några stora långtradare, utan det räcker med skottkärran.

Kameran använder jag för att få syn på vilken fågel som syns var. Ögonen är inte vad de borde - eller borde de? Men kameran ser åt mig.

Trevligt då holkarna duger. En hade ramlat ner, men jag fick upp den igen, hoppas den passar åt någon än.

Hörseln hade jag tappat på ena örat, men en liten tur till sjuksystern gjorde susen, så nu hörs susningarna mera jämnt i öronen igen.

Återigen har jag lärt mig att veckan före påsk heter Stilla veckan och veckan efter påsk är Påskveckan. Men som jag ibland har sagt: Jag har glömt bort mera än många unga har hunnit lära sig.

Texterna för påskveckan (Luk. 24:36-49, Joh. 21:1-14 , Mark. 16:9-16 och morgondagens Matt. 28:8-15) handlar om hur Jesus visade sig för lärjungarna efter sin uppståndelse. Och att de hade svårt att tro på vad de såg. Soldaterna som skulle vakta vid graven mutades till att sprida lögner och fick löfte att de skulle inte skulle behöva lida för att de hade "somnat", då de skulle vaka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar