lördag 18 maj 2019

vår vår

Jag började redan undra om ullsockorna skulle lossna av fötterna alls i år, men nu är de borta - åtminstone för tillfället.

Det blev första lunchen på terassen, med vyn som synes på bild. Med påskgräs, morsdagsviol och bockhorn som någon lämnat på gräsmattan.

När jag är ensam blir det ofta att jag tittar i kylskåpet och ser vad som borde ätas innan det blir gammalt. Idag hittade jag lite kvark som blivit över efter bak. Kvark (eller kvarg?), banan och äppelmos blev faktiskt riktigt gott, uppfriskande att stoppa i sig.

Kom att tänka på då jag skrollade (scrolla?) (något annat nog än skrållade!) genom fb, förritiden då mamma serverade brödkok. Det var gott, tyckte jag då, vet inte vad jag skulle tycka idag. Försökte googla och kom till denna sida (klick), som nog är en bra utredning över hur maten såg ut tidigare, det har nog ändrat en hel del.

Ha det gott i värmen, sola försiktigt!

(Ps. Faktiskt tog jag mitt första dopp för i år på kvällen, ett snabbt dopp var det.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar