söndag 9 juni 2019

ut

skadade av väder och vind, men försöker blomma ändå....
Jag rensade kameran igår. Den började bli full - "är du full nu igen?". Fast det handlade ju om månen.....

Tittade också på gamla bilder, bläddrade igenom externa disken jag placerade bilderna från kameran i. Det är de samma blommorna, den samma gården, som blir fotograferad. Roligt att se ändringarna, träden som huggits ner eller växt. Pelargonerna har också varit med länge och fotograferats många gånger. Nu hade jag bara lyft ut dem då det blev varmt, tänkte nog omplantera åtimonstone någon, så de skulle få lite bättre växtmöjligheter, men det är ogjort än.

Läste i fb ett bra inlägg om pride. (Mitt förra inlägg handlade visst också om bl.a. pride.) Det är ju på tapeten både här och där, för och emot. Vissa saker är väl bra, andra inte. Läste i veckan ett annat inlägg i samma tema, av en som då var väldigt för pride. Fick den känslan när jag läste att det var de/vi som inte var så väldigt för pride som borde backa in i garderoben och stänga dörren. Men pride-folket borde väl inte fösa folk in i garderoberna, de borde ju vara för att "komma ut" ur garderoben - gäller inte det för alla åsikter/mänskor?

Dagens text (Joh. 14:23-29):

Jesus sade: ”Om någon älskar mig bevarar han mitt ord, och min fader skall älska honom, och vi skall komma till honom och stanna hos honom. Den som inte älskar mig bevarar inte mina ord. Men ordet som ni har hört kommer inte från mig utan från Fadern som har sänt mig.
...
Frid lämnar jag kvar åt er, min frid ger jag er. Jag ger er inte det som världen ger. Känn ingen oro och tappa inte modet...."
Frid önskar jag er oberoende vad ni tycker och tänker! Eller som Leif Westerlund skrev i dagens tidning: Som människor blir vi aldrig färdiga, livet är helt enkelt för kort. (Det gäller då alltså livet här på jorden, sen blir det evigt liv.)

Sök, så ska ni finna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar