torsdag 18 juli 2019

blåband

I fjol fick vi mycket körsbär, inte så i år, men i alla fall så mycket så jag tänkte jag skulle hänga upp de blå banden.

Jag har hört att fåglarna inte tycker om blått.

Det är alltså ingen reklam för Blå Band-soppor, jag vet inte med mig att ha sett dylik av körsbär.

Så har jag läst den sista av våra böcker om The Cronicles of the Door: The Triumph (förf: Gene Edwards). Den handlar om det som skedde på Golgata, uppståndelsen osv. från himmelskt perspektiv, såsom änglarna såg den. Jag fattade nog inte allt och inte är jag säker på att författaren har fått det rätt i sina funderingar heller. Men det blir nog bra (bilden)... för Gud har allt i sin hand, Han vet. Det kom också författaren till.

Sen tog jag idag en titt på körsbärsträdet och busken bredvid och funderade att månne inte fåglarna också kan lära sig. Blå band kan betyda att maten är serverad och börjar bli mogen. Åtminstone busken var totalt länsad... Någon har varit glad åt bären.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar