fredag 12 juli 2019

vackert så

Vi kom oss på en liten utfärd till staden i norr. Av någon orsak vill jag inte till jobbstaden då jag är ledig....

På samma gång tog vi en sväng via släktgravgården för att se om det behöver vattnas i torkan. Det behövdes det, dessutom lite tillägg av blomster där blommor dött.

Annars var hela gravgården väl skött, gräset väl klippt, inga långa strån på fel ställen. Bolaget som sköter det har gjort ett bra jobb. På en grav fanns nog gräset kvar bland prästkragar och någon sorts fetblad. En grav som jag inte hittat till förr, men som nog hör till släkten. Tacksam var jag för att de lämnat allt kvar, då fick jag riva av gräset och kvar lämnade blommorna.

Bilden är från ett stenparti som jag samlade ihop från ett stenröse bredvid i vår trädgård för otaliga (20-30) år sedan. Då jag rensade stenröset, så hittade jag massor med gamla glasflaskor, glasskärvor mm., sånt som man slängde i stenrösen förr. Hittade faktiskt häromdagen då det blev planterat bredvid stenpartiet ännu en halv gammal flaska.

Men rallarrosen kan jag inte ta äran av att ha planterat. Den flyttade in själv efter en tid och jag har låtit den hållas, tycker den är vacker där den är. Tycker mera om skaparens skapelse än människornas, en oklippt blommande äng är vacker, en välklippt gräsmatta är välskött.

1 kommentar:

  1. Tack för den uppdateringen :). Håller med att naturligt är vackert. / ulla

    SvaraRadera