lördag 28 mars 2020

morr... - nej, mårran

Simning och vattenlöpning är nog en fantastiskt bra motionsform, finns inte riktigt något annat som kan ersätta det. Men nu i veckan försökte vi få lite motion genom att gå Mälsorleden. Där hittade vi bl.a. Mårran. Nästan i naturlig storlek!? Faktiskt en riktigt trevlig, passligt lång promenad i skogen bland mycket stenar. (Lite för stora för att användas till stening.)


Några fariseer kom till Jesus och sade till honom: ”Skynda dig i väg härifrån. Herodes vill döda dig.” Han svarade: ”Hälsa den räven att i dag och i morgon driver jag ut demoner och gör de sjuka friska, och på tredje dagen är jag vid målet. Men i dag och i morgon och i övermorgon måste jag vandra vidare, ty en profet får inte mista livet någon annanstans än i Jerusalem.
Jerusalem, Jerusalem, du som dödar profeterna och stenar dem som blir sända till dig. Hur ofta har jag inte velat samla dina barn så som hönan samlar sina kycklingar under vingarna, men ni ville inte. Nu får ni själva ta hand om ert hus. Jag säger er: ni kommer inte att se mig förrän på den dag då ni säger: Välsignad är han som kommer i Herrens namn.”

Dagens promenad blev en guidad tur genom en liten skog. Vi hittade ett vattendrag, där fångades fisk (på lek) och sen hittade vi ett bord/kök, där vi kunde tillreda fisken och äta den. På bordet fanns en 'burk' med godis, med mycket vitaminer i (finns det sådana? - ja, på lek så), så man inte skulle bli sjuk.

Välsignad är han som kommer i Herrens namn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar