lördag 13 mars 2021

kom och ät

För en gångs skull, jag brukar ju inte, har jag lagt något filter på bilden. Den blev så svartvit i kameran genom fönstret. Så det är en lögnbild egentligen?

Kameran ljuger ju inte brukar man tidigare säga, men det gör den nog - också utan filter. Som fotograf väljer man ju vad som visas och vad som inte visas. 

Hur som helst var kajorna hungriga. De tycker särskilt om talgbollarna, de går åt sig i ett nafs.  Kanske det inte var helt med dem i åtanke jag lagt ut fågelmaten, men...

Morgondagens första läsning-text: 

Jes. 55:1-3

Kom, alla ni som törstar, kom hit och få vatten, kom, även om ni inte har pengar! Förse er med säd, så att ni får äta! Kom och få säd utan pengar, vin och mjölk utan att betala! Varför lägger ni pengar på det som inte är bröd, er lön på sådant som inte mättar? Lyssna till mig, så får ni äta gott och njuta av feta rätter. Kom till mig och hör noga på, lyssna, så får ni liv. Jag sluter ett evigt förbund med er, den nåd jag visat David skall bestå.

Egentligen kunde jag ju ha lagt ut hela kapitlet, helt underbart kapitel är det. Läs det!

Vers 10-11 passar ihop med gårdagens inlägg:

Liksom regnet och snön faller från himlen och inte återvänder dit utan vattnar jorden så att den blir fruktbar och grönskar och ger säd till att så och bröd till att äta, så ska det vara med ordet som går ut från min mun. Det ska inte komma tillbaka till mig förgäves utan att ha gjort vad jag vill och utfört vad jag sänt det till. (enl. Folkbibeln)

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar