söndag 21 mars 2021

hittad


 "Allt som inte är stulet hittas."

Mattduken hittades nog i en låda som hade stått överst då jag lade dit den och hamnade underst i högen då högen flyttades. Det finns nog många mattväftslådor kvar att väva av. 

Högsängen vi flyttade ut syns på bilden till en del. Där såg jag också var min påse med klädnypor fortfarande hänger. Jag brukar nog ta in den till vintern, men....

Såg att det finns en första läsningen-text för måndagen också. Med rubriken "Femte söndagen i fastan"? Är det då söndag eller måndag? 

Nåja, men texten: 

Jes. 29:13–16

Herren sade: Detta folk nalkades mig med ord, deras läppar ärade mig, men deras hjärtan var långt ifrån mig, deras gudsfruktan var inlärda människobud. Därför skall jag än en gång slå detta folk med förundran genom förunderliga gärningar. Då är det slut med de visas  vishet, de förnuftigas förnuft är borta. Ve dem som i dolda djup vill gömma sina planer undan Herren och utför sina gärningar i mörkret, dem som säger: ”Ingen ser oss, ingen vet!” Ni vänder allting upp och ner! Är leran jämställd med krukmakaren? Skall verket säga om mästaren: ”Han har inte gjort mig”? Skall det som formats av lera säga om honom som formade det: ”Han kan ingenting”?

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar