söndag 4 september 2022

men med Guds hjälp så....

Det har blivit blåst mycket såpbubblor i sommar. Tack och lov finns det påfyllnadsdunkar (refiller) nuförtiden. Ganska oskyldig sysselsättning och lite som Nalle Puh lär ha sagt "Man kan inte vara nere med en ballong." Helt oskyldigt är det väl inte, eftersom jag helst vill tvätta händerna efteråt, de blir ganska kladdiga. 

Sen har jag också suttit i lekparken och bl.a. räknat stenar. Stenar kan man ha till mycket - gott och ont. 

I veckan plockade jag aroniabusken nästan tom på bär. Bären lär vara mycket nyttiga. Dem tackar jag för. Det var lite tidigt, men tecken på altanen tydde på att fåglarna hittat busken.

Söndagens första läsningen-text

2 Mos. 4:10-12

Mose sade: ”Förlåt din tjänare, Herre, men jag har inte ordet i min makt. Det har jag aldrig haft, inte heller sedan du talat till mig. Orden kommer trögt och tveksamt.” Herren svarade: ”Vem har gett människan hennes mun? Vem är det som gör henne stum eller döv, seende eller blind? Är det inte jag, Herren? Gå nu, jag skall själv vara med dig när du talar och lära dig vad du skall säga.”

Mose skulle leda Israels folk ur slaveriet i Egypten. Med Herrens hjälp gick det, Gud gav honom Aron till hjälp.


Talets gåva har jag inte, men jag hoppas att det jag säger/skriver ska bli till glädje, välsignelse, kanske eftertanke, men inte till något ont. 

--------

Till eftertanke är också en del av de barnböcker jag nästan dagligen läst. Har läst en hel del sådana, men ids nu inte räkna upp dem.  Många har blivit läst många gånger. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar