lördag 27 maj 2023

varmt

Kom mig på en cykeltur och där vägen gick genom skogen hittade jag denna på vägen. 

Jag fotograferade och cyklade vidare en bit. Sen vände jag. På hemvägen såg jag inte till ormen, hade dock sett en annan orm också. 

Nu när jag ser på fotot så ser den inte alls överkörd ut tycker jag. Jag bara tog det för givet då den låg stilla på vägen. 

Den kanske bara värmde sig på asfalten.

Pingstaftonens första läsningen-text:

 Jes. 59:20-21

Återlösaren ska komma till Sion och till dem i Jakob som vänder om från sitt uppror, säger Herren.

Detta är mitt förbund med dem, säger Herren: Min Ande som är över dig och mina ord som jag har lagt i din mun ska inte vika ur din mun eller ur dina barns eller barnbarns mun, från nu och till evig tid, säger Herren.

 Glad är jag i alla fall att det inte var i närheten av där barnbarnen går.....

-------------------

En biblioteksbok har lästs: Goda Rån är dyra av Catharina Ingelman-Sundberg. En bok om pensionärsligan. 

Kom att smaka på rån, alltså kexen, för någon vecka sedan. Konstaterade att de har hållit länge i popularitet, fortfarande lika goda. Dem minns jag från min barndom.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar