lördag 20 februari 2016

fb- och tankeflöde

Tänkte lägga in dagens fb-flöde.

Det fanns många bilder från de äldstes dans i fb. (Jag har ingen sån bild att lägga upp.) Något jag tackochlov aldrig behövt fundera över. Läste också i ÖT på jobbet att de funderar på hur de ska göra i Kokkola, det blir så dyrt och ojämnlikt med denna dans, om jag nu minns rätt vad det stod i ÖT, 600 € för frasande prinsessklänning eller vad man nu vill ha, 200 € för prinsesskorna - knappast ändå glas? För att inte tala om frissabesök och soldusch (?). Det fick jag fråga på jobbet vad det skulle kunna vara och fick nog svar också - vart är världen på väg? Och sen var det den besvärliga frågan: Skulle man få någon kavaljer?

Jag lämnar att fundera om inte resultatet blir - nog sött och bedårande - men ändå: Du duger inte som du är.......? Åtminstone behövs det mycket dyra tillbehör för att duga. Det finns inte rum för särskilt mycket personlighet i sådana kretsar heller....?

Hoppas i alla fall att det blev en trevlig fest av alltihop, om jag minns rätt var det efterfesten som hägrade för åtminstone en av killarna. (Undrar om flickorna for till efterfest i prinsessklänningen eller om det skulle vara en till annansorts dräkt till den?)

Följande inlägg från fb, ett citat av Laleh (?): ...don't try to be normal when you are already perfect..(försök inte vara normal, när du redan är perfekt)

Sen tyckte jag att det fanns mycket mer i samma tankegång på fb, men nu hittar jag det inte mera och mitt minne är kort - också det tackolov - för mycket av det på fb är nog inget man behöver minnas....

(En annan sak är dessutom det att det inte fick vara likadana klänningar, inte ens samma färg. Vad är det som gör att man inte tycker om att möta någon som har likadana kläder som en själv?)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar