måndag 22 februari 2016

vafför gör hon på detta sättet

Det är min lediga dag idag.

Jag har märkt att för att riktigt kunna slappna av och göra vad jag vill, så måste jag först "göra" något. Alltså så sätter jag igång tvättmaskin från morgonen. Oberoende om jag kommer på att göra något eller inte, så kan jag i alla fall säga att jag tvättat idag.

Fast egentligen så är det ju tvättmaskinen som tvättat, jag bara satte igång den och hängde upp tvätten.

Jag märkte att vi har en gammal tvättbräda i tvättrummet (jag har inte "sett" den på länge), så jag är nog väldigt tacksam att jag inte behöver dra iväg med den ner till älven för att tvätta....

Fast jag läste någonstans att förr när de tvättade för hand/med tvättbräden så tvättade de nog hemma i köket, men sköljningen gjordes i öppet vatten, nere vid sjön eller älven.

2 kommentarer:

  1. Märkte först nu dikten här intill, den är fin. Det skulle kännas så bra om jag helst litet var så som vår Skapare hade tänkt sig. Just nu känns ditt citat också bra och aktuellt. Tack för att du lagt dit det!

    SvaraRadera
  2. Det är ju bra att någon annan också tycker om dem! :) Tack för kommentaren!

    SvaraRadera