torsdag 19 maj 2016

en bra dag

Efter en arbetsdag, lite längre än vanligt och efter den simning i simhallen och mat sen ovanpå detta, så sitter jag och halvsover framför datorn. 

Precis som Misse sitter och sover på vardagsrumsbordet, hon är ju med i alla fall. Precis som jag...

På Kyrkpressens sida fanns ett inkast (klick) som är värt att fundera lite kring. Jag tycker att det är ganska bra mitt i prick.

Jag har alltsomoftast retat upp mig på filmsnuttarna som ploppar upp på fb-sidan ibland, typ: Hon gick ut genom dörren, men se vad som hände då! Men förhoppningsvis håller de på att minska, då jag inte hittade dem nu då jag skulle söka efter dem för exempel.

Det kanske hör till åldern - min alltså - då man kommer till den slutsatsen att det egentligen är bäst då det inte händer något särskilt. Det att dagen gått sin gilla gång, så som den brukar, är något att tacka för. En vanlig dag är en bra dag.

Fadäserna, missarna, krockarna som ju ändå händer ibland, dem vill man ju helst glömma...

1 kommentar:

  1. Så då önskar jag dig en bra dag eller två eller flera... :). Med eller utan Misses sällskap. Fin blomma förresten! Och tack för KPlänken, började läsa inkastet i tidningen men avbröts och glömde läsa till slut sen. Det gjorde jag nu. Bra funderingar... h. lillasyster

    SvaraRadera