onsdag 11 maj 2016

före och efter

...här var det i alla fall grönt...
Efter en dag på jobbet, kommer jag äntligen ut i solskenet och ska söka mig till den parkerade bilen. Kryssar mellan några bilar som väntar på att få åka genom korsningen, trafiken är tydligen på topp
just nu.

Gick över på övergångsstället och halvvägs märkte jag att en ambulans var på väg. Jag hann bra över innan den kom. För tydligen var det fler som inte märkte? Fyra (4!) bilar som kom från höger i förhållande till ambulansen, körde ut i korsningen före ambulansen, som de facto hade blåblinkorna på. Bilarna skulle annars ha haft företräde, men så som jag lärt mig så gäller inte det ifall blåblinkande bilar är med i räkningen. Kommer blåblinkande bilar så stannar man och låter dem gå före. (Och hoppas att de inte stannar utan åker vidare och söker någon annan att stoppa, ifall det är en blåblinkande polisbil.)

Det var nästan så jag såg lite rött. Vart har mänskorna så brått? (Gick och tänkte på det medan jag gick till den parkerade bilen, som inte fanns där. - Ajjaa, jag parkerade ju inte här idag!)

Nå, skulle det ha varit riktigt bråttomt, så hade nog ambulansföraren satt på sirenen också, så det var kanske lugnt, men ändå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar