söndag 15 maj 2016

pingstrosett

Jag såg ett par härliga tofflor i något rutmönster hos en bekant. De såg enkla ut att göra, så då de senaste sockorna blev färdiga började jag på.

De blev av någon anledning inte alls så bra utan mönster, får nog ta till google och se om jag hittar något riktigt mönster att gå efter....

Då jag "resmat" upp börjanet så blev jag med garnnystanet i handen och plötsligt bara händer det. Hade sett också denna på någon bild i något forum och undrat hur det skulle se ut på riktigt/på mej. Nåja, det stickade jag också utan mönster, men det passar nog mera på Mia (om det var det dockan hette?).

Men fungerar nog också som mössa eller som stickad peruk.

....
I dagens texter, (Joh 14:23-29,  Apg 2:1-13) var det eldstungor som landade på lärjungarnas huvuden (inte rosetter) och de talade många språk. Jag kom mig inte till någon gudstjänst idag utan försökte kolla in vad som kom på SVTPlay och Arenan. Ingen av de som jag där såg kunde jag tänka mig att det skulle ha landat tungor såsom eld på huvudena. Men å andra sidan så kunde väl inte lärjungarna då heller tänka sig det, det gick nog utöver vad man kunde tänka.

Sån är Gud! Och hjälparen den helige Ande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar