söndag 1 maj 2016

i dag är det första maj, maj, maj...

Jag försov mig, hade nog tänkt mig till förstamaj-sjungningen och paradiseringen, men ville inte heller lägga väckarklockan på ringning då det var en ledig dag.

Men jag har nog halsbandet på, som jag lovade barnbarnet/den som gjort det. Hon kom in fram och åter på väg från ett bröllop och var så fin. Det var, som jag minns det, något som var roligt med 1 maj. Man skulle ha vårkläder på. Nya länkskor/sommarskor.

Jag tänker jag behövde mera få sömnen, än ståta i nya vårkläder, som jag inte har...

Bilden klickbar för bättre läsbarhet.
...
Jag är ju inte riktigt som i serien - än, men nojan sticker nog upp ibland, mina klasskamrater börjar bli så gamla...


Det gamla ska enligt all ordning ge rum för det nya som växer.
... och blommornas blomning ter sig så mycket vackrare mot bakgrund av gammal fägring?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar