måndag 12 september 2016

som förr

Kinarosen, som jag skrev om i ett annat inlägg, har nog fått komma in. Men jag kunde inte klippa ner den, som jag tänkte, för att den skulle rymmas där den tidigare stått. Den hade så mycket knoppar, så jag ställde den på ett ställe där en annan stått och den andra klipptes ner för att se om den kan ta sig igen och bli fin. Men Kinarosen kan inte stå där hela vintern, för då vi börjar elda för värmen slutar hon nog trivas där, men kanske knopparna hinner blomma ut innan dess...

Den andra trivs fortfarande på Kinarosens plats.

Men pelargonorna är ännu ute och blommar vackert på bänken och en del andra blommor också som borde planteras om, kanske och tas in, hittas någon plats där de får plats.

Stickningen som jag skrev om i ett annat inlägg är också på gång, faktiskt två stycken, så nu är allt som det ska, och min semester är slut, så i morgon är det jobb igen.

2 kommentarer:

  1. Låter ju bra att allt är som det ska. Viktigt med sticksöm till hands. Jag har ju den där sommartröjan som borde bli klar. Men igår delade jag på fyra olika loppisnystan, för jag tänkte lägga upp en benvärmarsticksöm, bara för att ha nåt enkelt att ta i händerna som man inte behöver fundera och planera så mycket... Lycka till med jobbstarten igen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för det! Jobbet fanns nog kvar, så det är bara att bita ihop och åka dit i morgon också. Sticksömmen finns ju här hemma sen när jag kommer hem igen och det är inget svårt mönster heller utan bland de enklaste. Terapi!

      Radera