måndag 26 september 2016

kontakt

en morgon någon tid sedan
Kom på häromdagen att jag har blivit med fast telefon. Mobiltelefonen jag använder, av mycket gammal modell, vill inte mera orka hålla kontakt, då batteriet laddar ur så snabbt. Alltså då någon ringer, eller jag själv, är det säkrast att jag snabbt får laddaren ipluggad så den laddar vartefter.

Men den behöver ju bara el-ledning, inte telefonledning, för att fungera. El-ledningar finns det ju nog fler av att ta till bara laddaren är med. Och sms brukar batteriet ändå nog orka ta mot, om inget annat går, som ett litet tips. 

Undrar hur länge telefonfolket underhåller trådledningarna, så de är i skick, då de egentligen inte används så mycket mera? Fast datoruppgifterna går ju också den vägen, så kanske nog ändå....

Förritiden använde elgubbarna stolpskor och klättrade opp i stolparna. Nu kommer de nog sig upp på annat vis tror jag. Åtminstone i den här stolpen är det nog säkrast så, den är inte så stadig som den kanske ser ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar