söndag 11 september 2016

min stil?

På fb har en vän till mig lagt opp sina (?), och andras också, kaffekoppar fotograferade vackert en om dan. Det har varit trevligt att se. Det finns fortfarande vackra kaffekoppar (fast de flesta är av gammal årgång).

Jag skulle ha gäster, som jag då ville servera kaffet åt i riktiga kaffekoppar och inte muggliknande saker, som jag vanligen dricker kaffe ur. Det finns, har jag förstått, folk som inte vill dricka kaffe ur muggar.

Problemet är ju då att det skär sig med den övriga stilen. Vaxduk hör absolut till min stil, det har bara blivit så. Kanske inte nödvändigtvis i det här mönstret, men ändå. Kaffekoppen är den som finns, och som jag nog tycker är fin i sig. Så fastnade jag för en servett som är randig och prickig i alla de färger.

Jag tycker det skär sig på alla sätt, men ändå....

Dagens text (Luk 7:11-16) slutar med orden: "Gud har besökt sitt folk." Folket förstod det då Jesus hade väckt den döde sonen till liv i Nain och gett honom åt hans mor. (Han räddade modern från armod och svält, barnen var där och då föräldrarnas sociala trygghet på ålderdomen.)

Frågan gäller fortfarande: Hur tar vi emot honom?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar