måndag 7 november 2016

då smälter det frusna

Jag kom mig för att titta på ett tv-program från SVTPlay som skulle handla om döden - det har ju varit allhelgona tid, så....

Men det handlade nog mest om eutanasi.

För kristna är nog döden mer hoppfull än för ateister.

Känns viktigt att någon följer med en döende till porten, att han inte behöver dö ensam. Det finns en port, en dörr, som inte jag kan gå igenom när jag vill, men min tid kommer nog också. För en kristen tänker jag att det är någon annan som kommer emot i porten och går med vidare.

Här (klick) finns också allahelgonsdagsfunderingar.

Han sänder sitt budskap till jorden,
hans ord går ut med hast.


Han låter snö falla som ull,

sprider rimfrost som aska.
Han kastar sitt hagel som smulor.

Vem kan bestå inför hans köld?


Han sänder sitt ord
 och det frusna smälter,

han låter sin vind blåsa

och vattnet strömmar.
(Ps 147:15-18)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar