onsdag 2 november 2016

mångfaldigt tacksam

Det är den tiden nu.

Körde som hastigast igenom fb-flödet. Där fanns något som gjorde att jag kom ihåg: Man borde ju vara tacksam.

Av någon orsak glömmer man bort det ibland.

Blev hiskeligt dyra glasögon idag då jag kom mig till glasögonbutiken för att prova. Jag skulle ändå dit för att reparera de gamla som plötsligt gick i olika bitar och jag hade ju recept på nya glasögon redan. Men med glasögon kan jag se och klara mig, utan skulle det nog bli svårt att t.ex. köra bil,

Jag kan stiga upp ur soffan och gå från hela fb-flödet om jag vill. Inte alltid som jag kommer ihåg det, men jag kan om jag vill.

Helgen då man ska vara - och är - tacksam för den tid man fick med sina numera hädangångna föräldrar kommer emot. Var en sväng redan till graven med granris. Blev glad då där fanns redan. Och det blev ett mångfald av grönska, med både tall, gran, enris, rosenblad, ericaljung och granna lönnlöv. Lite av varje. Tacksam.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar